Share

Matrícula d'estudiants de nou accés

Juliol

 

El dia 10 de juliol de 2024 es publicarà l’assignació de places dels i de les estudiants que hàgiu demanat l’admissió a la universitat per mitjà de la Preinscripció Universitària del període juny. La matrícula de les persones assignades en primera preferència es farà del 12 al 17 de juliol de 2024.

 

Tan bon punt rebem el llistat de les persones assignades al centre, us anirem contactant telefònicament per convidar-vos a la Jornada d’acollida. També us enviarem un correu electrònic amb les indicacions per a la matrícula.

 

La Jornada d'acollida per a estudiants de nou accés tindrà lloc l'11 de juliol de 2024. És important que assistiu a aquesta jornada, ja que s’hi explicaran aspectes pràctics sobre el procés de matrícula i és una bona manera de començar a familiaritzar-vos amb el centre i el seu funcionament. A més, un cop finalitzada la jornada d'acollida, es realitzarà un circuit de verificació de documentació i se us assignarà dia i hora de matrícula segons la vostra via d'accés.

 

És important que, abans de fer la matrícula, comenceu a recollir la documentació necessàriaEn el cas d’estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior o bé d’altres universitats (vies 2, 4, 7 i 8) i que vulgueu reconèixer assignatures dels estudis previs, us recomanem que presenteu les vostres sol·licituds de reconeixement amb anterioritat per tal de tenir-les resoltes per als dies de matrícula.

 

Calendari d'assignacions i de matrícula de la preinscripció de juny Dates
Publicació 1a assignació 10/07
Matrícula 1a assignació del 12/07 al 17/07
Publicació 2a assignació 22/07
Matrícula 2a assignació del 23/7 al 25/07
Publicació reclamacions 2a assignació + 3a reassignació de juny 04/09
Matrícula reclamacions 2a assignació + 3a reassignació de juny 05/09 i 06/09
Publicació 4a reassignació de juny 12/09
Matrícula 4a reassignació de juny 13/09
Publicació 5a reassignació de juny 18/09
Matrícula 5a reassignació de juny 19/09
Publicació 6a reassignació de juny 25/09
Matrícula 6a reassignació de juny 26/09

 

Setembre

 

Per a aquells i aquelles estudiants que sol·liciteu l’admissió a la universitat en la Preinscripció Universitària de setembre, la publicació de l’assignació de places es farà el 26 de setembre de 2024, mentre que la matrícula es farà el dia 27 de setembre de 2024.

 

Així que rebem el llistat de persones assignades al centre, ens posarem en contacte amb vosaltres per informar-vos sobre el procés de matrícula i assignar-vos dia i hora.

 

Com que els terminis són més ajustats que al setembre, és encara més important que prepareu la documentació necessària amb antelació al dia de la matrícula.

 

En el cas d’estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior o bé d’altres universitats (vies 2, 4, 7 i 8) i que vulgueu reconèixer assignatures dels estudis previs, us recomanem que presenteu les vostres sol·licituds de reconeixement amb anterioritat per tal de tenir-les resoltes per al dia de la matrícula.

 

Calendari d'assignacions i de matrícula de la preinscripció de setembre    Dates
Publicació assignació de places 26/09
Matrícula 27/09  
Publicació 2a reassignació de setembre 02/10
Matrícula 2a reassignació de setembre 03/10

 

Febrer

 

Per a aquells i aquelles estudiants que sol·liciteu l’admissió a la universitat en la Preinscripció Universitària de febrer, la publicació de l’assignació de places (per determinar).

Així que rebem el llistat de persones assignades al centre, ens posarem en contacte amb vosaltres per informar-vos sobre el procés de matrícula i assignar-vos hora.

 

És important que prepareu la documentació necessària amb antelació al dia de la matrícula.

 

En el cas d’estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior o bé d’altres universitats (vies 2, 4, 7 i 8) i que vulgueu reconèixer assignatures dels estudis previs, us recomanem que presenteu les vostres sol·licituds de reconeixement amb anterioritat per tal de tenir-les resoltes per al dia de la matrícula.

 

Calendari d'assignacions i de matrícula de la preinscripció de febrer       Dates
Publicació assignació de places  Per determinar
Matrícula  Per determinar

Beques i deduccions

Com a centre que imparteix estudis oficials, els i les estudiants de l'EUSS podeu obtenir els descomptes que per llei estan reconeguts:

  • Descomptes i gratuïtats reconeguts en el Decret de preus públics de la Generalitat de Catalunya:

    • Famílies nombroses de categoria general o especial

    • Grau de discapacitat igual o superior al 33%

    • Matrícula d'honor o premi extraordinari en el batxillerat

    • Víctimes d'actes terroristes

    • Víctimes de violència de gènere

  • Beques de caràcter general per a estudiants que cursin estudis postobligatoris (GRAL): aquests ajuts els concedeix el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports i a Catalunya es tramiten en línia a través de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).

  • Beques de la Fundació Rinaldi: la Fundació Privada Rinaldi destina cada any part del pressupost de l'Escola a oferir diverses modalitats de beques que permeten obtenir descomptes en la matrícula en cas de complir-ne els requisits. Trobareu més informació en l'apartat següent.

Beques i ajuts a l'estudi de la Fundació Rinaldi

 

La Fundació Rinaldi, una institució sense ànim de lucre, no rep cap subsidi ni ajuda pública de caràcter ordinari per als seus estudis universitaris reglats, d'acord amb el que es prescriu a la llei de la seva aprovació.

 

No obstant això, conscients de la necessitat de preservar l'equitat d'oportunitats amb independència de recursos, origen i lloc de treball, destina una part dels seus ingressos a finançar diversos tipus d'ajudes econòmiques.

 

Aquestes són compatibles amb altres beques o ajudes econòmiques públiques i privades sempre que aquestes així ho disposin en les seves bases.

 

Descripció general de les beques:

  • Beca de Col·laboració: gaudiràs d'una dotació econòmica per realitzar 150 hores de tasques de col·laboració al llarg del curs en algun departament o servei de l'escola sota la supervisió d'una persona responsable.

  • Beca d'Ajut a l'estudi: si tens un bon rendiment acadèmic, podràs gaudir d'un descompte directe del 25% de l'import net de la matrícula excloent les taxes administratives.

  • Beca Don Bosco: si has estudiat en una escola salesiana, podràs optar a cursar els estudis de grau a preu públic, amb el compromís de realitzar 200 hores de tasques de col·laboració al llarg del curs en algun departament o servei de l'escola.

  • Beques d'Ajut a l'estudi per situacions d'emergència: aquesta beca està destinada a l'estudiantat que es troba en situació de greu dificultat econòmica, social o familiar, i no hagi pogut gaudir d'altres ajuts per causes justificades.

Més informació, a continuació.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Convocatòria

Qui pot sol·licitar?

Modalitats disponibles

Dates

Primera convocatòria ordinària

maig-juny

Estudiants EUSS

 

Estudiants de nou accés

 

Trasllats d'expedient

Ajut a l'estudi

 

Col·laboració

 

Don Bosco

Del 2/05 al 6/06/2024 amb CITA PRÈVIA.

Segona convocatòria ordinària

octubre:

Estudiants de nou accés

 

Trasllats d'expedient

Col·laboració

Del 30/09 al 08/10/2024 amb CITA PRÈVIA.

Preguntes més freqüents (FAQ)

Com s’ha de formalitzar la preinscripció universitària per accedir a l’EUSS?

 

La preinscripció universitària es fa per Internet, al portal d'accés a la universitat, en els terminis establerts per a cada convocatòria. Cal seguir unes indicacions concretes per registrar-se correctament i poder fer la preinscripció. En alguns casos, és necessari lliurar documentació perquè la preinscripció sigui vàlida i així poder entrar en el procés d'assignació de places.

Pots sol·licitar fins a 8 preferències (centres d'estudi) ordenades segons el grau d'interès. No és obligatori emplenar les 8 preferències i, un cop feta la preinscripció, es poden modificar aquestes preferències tantes vegades com es vulgui fins a l'últim dia del termini.

 

 

Quina és la nota de tall per accedir a l’EUSS?

 

La nota de tall depèn de les places que s’ofereixen, del nombre de sol·licitants i de les notes d’aquests sol·licitants. No es fixa prèviament, sinó que es coneix un cop es tanca el procés de preinscripció, per la qual cosa pot variar cada curs acadèmic.

 

Pots consultar les notes de tall aquí.

 

 

Quan i on he de formalitzar la matrícula?

 

Tan aviat com l’Escola rebi el llistat d’estudiants que heu estat assignats i assignades al centre, ens anirem posant en contacte amb vosaltres per recordar-vos els dies de matrícula i convidar-vos a la Jornada d’acollida. L’assistència a aquesta jornada és del tot aconsellable, ja que s’hi expliquen aspectes pràctics sobre el procés de matrícula i és una bona manera de començar a familiaritzar-te amb el centre i el seu funcionament. A més, un cop finalitzada la jornada d'acollida, és realitzarà un circuit de verificació de documentació i se t'assignarà dia i hora de matrícula segons la teva via d'accés.

 

La matrícula d’estudiants de nou accés és presencial i es realitza a la Gestió Acadèmica del centre.

 

 

No puc venir presencialment a fer la matrícula, què puc fer? Pot venir algú altre?

 

És recomanable que la matrícula la formalitzis tu, ja que hauràs d’escollir entre diverses opcions (horari, classe de dedicació, si vols cursar assignatures en anglès...) i delegar-ho en una altra persona pot comportar errades. Si, malgrat això, t’és impossible venir, pot venir una altra persona amb una autorització. És suficient un paper signat per tu on consti la teva autorització i una fotocòpia del teu DNI i del de la persona autoritzada.

Assegura’t de deixar-li a aquesta persona tota la documentació preparada i estigues fàcilment localitzable per a possibles dubtes que puguin sorgir.

 

 

Quina documentació he de portar per matricular-me?

 

En l’apartat Vies d’accés, admissió i matrícula hi trobaràs relacionada la documentació que cal portar segons la teva via d’accés.

 

Si tens qualsevol dubte sobre la documentació és important que et posis en contacte amb la Gestió Acadèmica de l’Escola abans de venir a fer la matrícula.

 

 

Puc escollir l’horari de classes?

 

A l’EUSS disposem de tres torns en els dos primers cursos: matí (8.00-14.00 h), tarda (15.00-22.00 h) i tarda-nocturn (17.00-22.00 h). Quan facis la matrícula podràs escollir sempre que els grups que vols no estiguin plens.

 

A partir del tercer curs, les classes són majoritàriament a la tarda.

 

L’horari de tarda-nocturn està pensat per a persones que treballen i que volen cursar els seus estudis més lentament.

 

 

Treballo i vull cursar els estudis a poc a poc. Existeix la possibilitat de fer una via lenta?

 

Sí. La primera vegada que et matriculis a l’EUSS hauràs de decidir si cursar els estudis a temps complet o a temps parcial.

 

Si t'incorpores al primer curs de grau i decideixes cursar els estudis a temps complet, hauràs de matricular-te dels 60 crèdits que configuren aquest primer curs. En cas que accedeixis per canvi d'estudis, trasllat d’expedient, des d'un cicle formatiu o amb una altra titulació universitària finalitzada i se't reconeguin crèdits d’assignatures de primer curs, podràs completar la matrícula amb assignatures d’altres cursos.

 

A partir del segon curs en endavant, si segueixes cursant estudis a temps complet, hauràs de matricular-te d’entre 42 i 78 crèdits.

 

Si, per contra, decideixes cursar els estudis a temps parcial, el primer curs t'hauràs de matricular d'entre un mínim de 30 crèdits i un màxim de 42 crèdits.

 

A partir del segon curs en endavant, si segueixes cursant estudis a temps parcial, hauràs de matricular-te d’entre un mínim de 24 i un màxim de 42 crèdits.

 

Al llarg dels teus estudis podràs fer fins a dos canvis de dedicació.

 

 

Com es pot fer efectiu el pagament de la matrícula?

 

A diferència d'altres universitats, a la UAB i als seus centres adscrits la matrícula és anual, és a dir, l'estudiant matricula d'un sol cop les assignatures que cursarà al llarg del primer i del segon semestre. Tanmateix, per tal de facilitar el pagament de la matrícula, l'import total es fracciona en dos terminis que es domicilien al compte bancari que ens hagis facilitat. El primer pagament és d’un 60% del total de la matrícula i s’efectua uns dies després de formalitzar-la, mentre que el 40% restant es domicilia a principis del mes de desembre.

 

En cas que vulguis fer el pagament en mensualitats és possible sol·licitar un préstec a una entitat financera. A l'apartat Documents addicionals trobaràs informació de l'entitat amb qui l'EUSS treballa, Caixa d'Enginyers.

 

 

Puc gaudir d'algun tipus de descompte?

 

Com a centre que imparteix estudis oficials, pots gaudir dels descomptes i gratuïtats que estan reconeguts en el Decret de preus públics de la Generalitat de Catalunya: família nombrosa, minusvalideses superiors al 33%, matrícula d'honor al batxillerat, víctimes d’actes terroristes i víctimes de violència de gènere.

 

Si estàs en una d’aquestes situacions, cal que presentis la documentació acreditativa el dia de la matrícula.

 

 

Puc sol·licitar algun tipus d'ajuda econòmica?

 

Com a estudiant de l'EUSS pots sol·licitar les beques que concedeix el Ministeri d'Educació i que a Catalunya es tramiten a través de l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).

 

A més, la Fundació Privada Rinaldi destina cada any part del pressupost de l'Escola a oferir quatre modalitats de beques de col·laboració i d’ajut a l’estudi que també et permetran gaudir de descomptes en la matrícula si en compleixes els requisits. Consulta l’apartat de Beques i ajuts a l'estudi per conèixer les condicions i imprimir els formularis.

 

Les beques del Ministeri d’Educació i les de la Fundació Rinaldi són compatibles.

 

 

He començat uns estudis en una altra universitat, però vull canviar-me a l'EUSS. Quina documentació necessito per poder reconèixer assignatures que he cursat en un altre centre?

 

La documentació que cal que ens portis és:

  • Imprès de sol·licitud de reconeixement i transferència (te l'entregarem a la Gestió Acadèmica de l’EUSS)

  • Certificat acadèmic personal dels estudis que has cursat (l'hauràs de demanar a la Secretaria o Gestió Acadèmica de la teva facultat)

  • Pla d'estudis de la titulació cursada amb el segell del centre d’origen

  • Guia docent de les assignatures superades amb el segell del centre d’origen

La sol·licitud de reconeixement té un cost que s’ha d’abonar en el moment de presentar-la. Consulta les tarifes vigents a la Gestió Acadèmica.

 

 

He fet un CFGS. Podré reconèixer alguna assignatura de la titulació de Grau que m’interessa?

 

Sí. Gràcies a l'acord entre el Departament d'Ensenyament i la Universitat Autònoma de Barcelona, s'han establert correspondències entre alguns estudis de CFGS i els estudis de Grau.

 

El reconeixement de les assignatures es realitza en bloc i s’incorporen a l’expedient amb la qualificació d'apte i especificant que són assignatures reconegudes. Aquesta qualificació computa a efectes de superació de l’assignatura, però no computarà a efectes de baremació de l’expedient acadèmic.

 

Consulta la plana del Grau que t'interessa i hi trobaràs un apartat de Reconeixement de CFGS amb la correspondència entre els cicles formatius LOGSE o LOE i les nostres titulacions.

 

La sol·licitud de reconeixement té un cost que s’ha d’abonar en el moment de presentar-la. Consulta les tarifes vigents a la Gestió Acadèmica.

 

 

Puc modificar la meva matrícula?

 

Sí. Al llarg del curs hi ha dos terminis per sol·licitar canvis de matrícula.

 

En el primer termini (setembre-octubre) es poden sol·licitar canvis d’assignatures del primer i del segon semestre, i aquests canvis poden tenir efectes econòmics. És a dir, pots afegir o esborrar assignatures i els canvis en l’import de la matrícula es veuran reflectits en el segon pagament d’aquesta.

 

En el segon termini (febrer) només es poden sol·licitar canvis d’assignatures del segon semestre i aquests no poden tenir efectes econòmics. Per tant, no és possible fer ampliacions de matrícula (excepte si és per finalitzar els estudis o si matricules el Treball de Fi de Grau o les Pràctiques professionals) i, en cas que anul·lis una assignatura, aquesta constarà com si no t’hi haguessis matriculat, però no tindràs dret a devolució econòmica.

 

La sol·licitud de modificació de matrícula podrà comportar el cobrament d’una taxa per aquesta gestió.

 

Pots consultar els terminis de modificació de cada curs en el Calendari administratiu.

 

 

Puc anul·lar la meva matrícula?

 

Sí, sempre que ho sol·licitis dins del termini que hi ha fixat en el Calendari administratiu.

 

Per tal d’optar a la devolució de l’import abonat, hauràs de presentar una sol·licitud a la Gestió Acadèmica tot detallant els motius i justificar-los documentalment. L’Administració de l’Escola revisarà la teva sol·licitud i, d'acord amb la Normativa acadèmica de la UAB, decidirà si és procedent la devolució dels imports abonats, llevat de les taxes de gestió de l’expedient.

 

Si anul·les la matrícula perquè l’Oficina d'Accés a la Universitat t’ha adjudicat una altra plaça tens dret a la devolució dels imports abonats, llevat de les taxes de gestió de l’expedient.

 

 

He esgotat el règim de permanència a la meva universitat. Puc accedir als estudis que es fan a l'EUSS?

 

Sí. Un cop accedeixis a cursar estudis a l'EUSS, se t'aplicarà la normativa de permanència de la UAB a partir de l’accés a aquesta universitat, sense considerar-se la teva trajectòria prèvia a la universitat d’origen.

 

 

Quantes convocatòries tinc per superar una assignatura? Com es compten les convocatòries exhaurides?

 

Com a estudiant de grau tens dret a formalitzar tres matrícules per superar una assignatura, tenint en compte que tant la qualificació "No avaluat" com "Suspès" impliquen exhaurir una convocatòria.

 

Si esgotes tres matrícules, tens la possibilitat de sol·licitar una matrícula extraordinària. En cas que aquesta sol·licitud sigui denegada o exhaureixis la matrícula extraordinària d’una assignatura o mòdul de formació bàsica o obligatòria, hauràs d’abandonar els estudis.

 

Per a més informació sobre el règim de permanència, consulta a la Gestió Acadèmica de l’Escola.

 

 

Quants crèdits he de superar cada curs acadèmic?

 

La normativa de Règim de permanència estableix que has de superar un mínim de 30 crèdits en dos cursos.

 

També estableix que:

  • Per matricular-te d’assignatures de segon curs, has d’haver superat un mínim de 12 crèdits.

  • Per matricular-te d’assignatures de tercer curs, has d’haver superat un mínim de 60 crèdits de primer i segon curs.

  • Per matricular-te d’assignatures de quart curs, has d’haver superat tot primer curs i un mínim de 120 crèdits en total.

  • Per matricular-te del Treball de Fi de Grau, has d’haver superat un mínim de 160 crèdits.

  • Si curses la doble titulació, has d'haver superat un mínim de 220 crèdits per matricular-te d'assignatures de cinquè curs.

 

 

Com funciona Servei d'Orientació i Inserció Professional? Hi ha borsa de treball?

 

El Servei d’Orientació i Inserció Professional de l'EUSS promou la inserció laboral dels titulats i de les titulades, així com dels i de les estudiants presents posant-los en contacte amb les empreses a través de la gestió d’ofertes, tant de treball com de convenis de cooperació educativa, i orientant-los en la millora de les seves competències.

 

Així mateix, realitza seminaris al voltant de diferents eines i recursos a utilitzar en la recerca activa de feina i organitza jornades com ara "Pre-Ocupa't" o "Cultura Emprenedora", orientades a crear un espai de trobada entre el món empresarial i l'universitari.