La Teoria Antropològica del que Didàctic (TAD) és una teoria sobre matemàtica didàctica que va ser introduïda pel matemàtic francès, Yves Chevellard, el 1991. La TAD és un model epistemològic de coneixement matemàtic que es pot aplicar per investigar les activitats matemàtiques humanes. Les característiques de la TAD són: el seu enfocament en les determinacions socials dels fenòmens investigats, el seu patró d'anàlisi de les cultures basat en el model praxeológico, el seu enfocament institucional i epistemològic de l'ensenyament. Una de les eines que sorgeixen de TAD són els Recorreguts d'Ensenyament i Investigació (REI). Els REI també s'han utilitzat recentment en la formació de professorat com una forma de proporcionar als professors nous models epistemològics dels dominis i temes matemàtics que es van a ensenyar. En aquest context, els REI apareixen com a dispositius didàctics i analítiques per qüestionar i reconstruir els continguts matemàtics curriculars. Els vincles entre els REI i la construcció de models epistemològics alternatius dels continguts a ensenyar obren noves preguntes d'investigació en el límit entre l'epistemologia i la didàctica.
Algunes de les línies de recerca actuals en la EUSS són:
Projectes actuals
"Propostes per a un ensenyament basat en el paradigma de qüestionar el món", Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (RTI2018-101153-B-C21), IP: Marianna Bosch
investigadors EUSS
Dr. Ignasi Florensa, Dra. Íria Fraga, Dr. Víctor Martínez, Dra. Elena Bartolomé
SRP design in an Elasticity course: the role of mathematic modelling, I. Florensa, M. Bosch, J. Gascón, M. Mata, First conference of International Network for Didactic Research in University Mathematics, Montpellier, France, March (2016)
Col·laboració principal
Altres col·laboracions